2011. július 28., csütörtök

Korg AX300G, vagyis vissza a gyökerekhez...


A Korg AX30G multieffekt a 90-es évek közepe környékén jelent meg. Jelentősége elég nagy volt, mert a műanyag hangzások közül ez volt az első elfogadható, amelyik már megszólalhatott vonalból is.

Íme egy kis hangzó anyag:

Elég élesen megosztotta a gitáros társadalmat, nekem elég sokáig volt ilyen effektem, kb 2-3 évig. Amióta eladtam azóta csak vissza sírtam. Most újra lett egy ilyenem. Hát igen ez már régen volt, nincs midi, nincs usb, nincs editáló szoftver, úgyhogy marad a nyomkod és teker, majd ezt gyakran ismételjük.

Ebben a cuccban nagyon jó dolgok lettek bépítve pre eq, exciter, high gain distortion, studio distortion, amp simulator, de nagyon jó benne a delay, és a reverbje veri a Line6 reverbjét is.

Dimebag Darell is használta, van is valami dög a cucc hangjában.
Az első cucc ami leszólta a POD 2.0 volt.
A Korgnak ez volt az utolsó használható effektje, azóta csak hulladékot gyártanak, amik nem szólnak sehogy, és teljesen le vannak butítva.

Összefoglalva: nagyon ötletes, és használható effekt, eléggé dögös is a hangja, célszerű gitárerősítővel használni, nehéz editálni, és azért már eltelt vagy 15 év, viszont ma már nagyon olcsó.

Ha valakinek van türelme kitekergetni a hangszíneket akkor még ma is megállja a helyét koncerten is és a studióban is. Számomra ez az effekt azért is nagy jelentőségű, mert az általam keresett 4 alaphangszínből benne van 2,5. Én sajnos nem tarthatom meg hosszú távon, hogy miért, az remélem nemsokára kiderülhet...

Ezután a kis kitérő után már tényleg a boosterek következnek majd.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése